Prince Harry paid damages over photos of home

Image copyright PA
Image caption The agency, Splash, apologised to the Duke and Duchess of Sussex for “distress” caused by the images

The Duke of Sussex has accepted damages and an apology from a news agency which used a helicopter to take photographs of his home in the Cotswolds.

Prince Harry’s lawyers told a High Court hearing the pictures taken by Splash News and Picture Agency included one of the inside of a bedroom at the privately-rented Oxfordshire property.

The court heard the pictures had “seriously undermined” Harry’s safety.

*****************************************************

Recommended For You

Nano Express Suite License - Yearly

Create, manage and automate TV channels on Apple TV, Roku, and Amazon Fire TV, for yourself and for your customers. Publish massive amounts of content with just a click of a button.

The Essential Keto Cookbook (FREE Physical Edition )

The physical version of the Essential Keto Cookbook with 100+ Keto recipes including breakfast, appetizers, entrees, desserts, drinks, and snacks.

eyeSlick Standard

Bundle of channel licenses used to create live streaming video channels on the EyeSlick platform. Includes special partner bonus of 5% referral commissions in profits from any referred channel owners.

*****************************************************

Splash said it had made an “error of judgement” which would not be repeated.

In a statement, it added: “We apologise to the Duke and Duchess (of Sussex) for the distress we have caused.”

Buckingham Palace said the duke “acknowledges and welcomes the formal apology” from Splash.

‘High level of privacy’

The court heard the photos, which were “published by the Times newspaper and elsewhere online”, were of living and dining areas, and included a shot taken “directly into the bedroom”.

The duke’s lawyers told Mr Justice Warby that Harry and his wife Meghan had chosen to make the Oxfordshire property their home because of its “high level of privacy”.

But Gerrard Tyrrell, who read a statement in court on the duke’s behalf, said the couple had subsequently felt unable to live there.

Image copyright Getty Images
Image caption The duke and duchess now live at Frogmore Cottage in Windsor

When the photos were published in mid-January, the couple’s official residence was Kensington Palace.

But a spokeswoman for the Sussexes said they had spent a lot of time at their country retreat in the Cotswolds, which had been privately rented by Harry.

*****************************************************

Recommended For You

TrafficZion - Free Traffic

How a Unique Traffic Software Gets You Organic Targeted Free Traffic On Autopilot in ANY Niche!

ReachInfluencer Deluxe

It is a cloud based software that lets you seal sponsored post contract deals with top influencers by reaching out to multiple influencers in ANY niche on Instagram and Twitter with an automated messaging system in just few clicks.

*****************************************************

The duke and duchess moved from Kensington Palace to Frogmore Cottage, Windsor, in April – shortly before Meghan gave birth to their son Archie.

Mr Tyrrell said Splash had agreed to pay a “substantial” sum of damages and legal costs to settle the privacy and data claims faced by the agency.

He added Splash would “not repeat its conduct by using any aerial means to take photographs or film footage of the duke’s private home, which would infringe privacy or data rights or otherwise be unlawful activity”.

What is Splash?

Splash News and Picture Agency sells news, photos and videos across the world, including paparazzi images of celebrities.

It boasts of taking more than 150,000 photos a day across the globe.

In its code of conduct, Splash says it is “committed to the fair and ethical treatment of our subjects, our contributors and our customers”.

But the case brought by Prince Harry is not the first time Splash has been accused of taking intrusive photos.

In 2014, Corbis Images UK Limited – which was trading under Splash’s name – made photos of Adele’s two-year-old son available for publishing in the English press.

The singer’s lawyers accepted a five-figure sum to settle the case.

Original Article : HERE ; This post was curated & posted using : RealSpecific

This post was curated & Posted using : RealSpecific

Thank you for taking the time to read our article.

If you enjoyed our content, we'd really appreciate some "love" with a share or two.

And ... Don't forget to have fun!

Recommended

TabEngage Special Bundle

TabEngage lets your tabs talk and display tab messages with sounds when the visitor switches the tab and gets their attention back. Now, bring your visitors back on your website in seconds and drop your Bounce Rate drastically! And let your visitors take th

The Stavrou Method

The Stavrou Method is a comprehensive health/wellness package that has contributions from five experts with over 120 years experience. . It includes ? A Webinar! ? 11 eBooks on the WHYs and HOWs of Health, Wellness, and Fat Loss! ? Videos! ? Meal Plans

Leave a Reply